maandag 4 augustus 2008

3 aug. Flanderscup Kessel

Ik was gisteren moeten gaan draaien en normaal ging ik niet rijden, want voor de eerste keer heb ik met het fietsen een blessure opgelopen. Niet de gekende kwalen aan mijn rug maar kleine spierscheurtjes in mijn knie. Het was niet erg maar ik moest rusten. Van dinsdag niets meer gedaan en braaf naar menneer doktoor geluisterd. Ik sta in het klassement op een 9de plaats, dus moesten we wel gaan fietsen, met het besef dat ik deze positie toch niet kan handhaven tot op het einde. Marc ging meerijden en Tom kwam supporteren en foto's nemen. Wij 's morgens naar Kessel, zelf vind ik dit een zeer mooi parcours. Niet al te technisch, maar er zitten toch op het fort verschillende klimmetjes in. Ik was weer geweldig slecht vertrokken, maar kon het tempo redelijk goed volgen, Marc zat iets later in mijn wiel, in de 2de ronde liet ik hem passeren en schoof samen met Rudi Geentjes aan. Met zijn drieën reden we rond de 15de plaats. Ik kon het tempo vrij gemakkelijk volgen en op de hellingen had ik zelfs nog wat overschot. Ik had al vlug gemerkt dat Rudi sneller naar omhoog reed dan Marc maar deze was dan weer sneller op de platte stukken. Op één van de eerste hellingen schoof Rudy voorbij Marc en ik schoof mee in het wiel, en daar liep het mis. Was Marc nu verbaasd dat ik er nog bij was, maar hij kwam zonder pardon naar binnen, ik mocht blijkbaar niet passeren. Alleen op een helling binnenkant kan je niet meer weg, met een valpartij tot gevolg. Ik begreep er niks van, ik was zo verbaasd dat ik er me zelfs niet over ergerde. Ik vraag mij alleen af wat er was gebeurd, als de rollen waren omgekeerd. Nu de adrenaline zal bij iedereen tijdens de koers wel wat hoger liggen. Ik wilde direct terug verder rijden en terug mee aansluiten, maar mijn stuur stond paraplu en toen ik beneden was aangekomen bleek mijn ketting er ook al af te liggen. De mannen waren gaan vliegen, toen bleek dat ik de volgende ronde toch niet zoveel achterlag wat risico's genomen met een poging om er naartoe te rijden, maar knap onderuit gegaan in de bocht en mijn ketting begon weer te haperen. Maar wijselijk besloten om gewoon maar uit te rijden.
Met een 17de plek als gevolg Mark en Rudy kwamen binnen op plaats 15 en 16.
Het was zeer leuk, geen last gehad van mijn knie, in de kant gereden door een ploegmaat (waar we achteraf nog mee konden lachen). Het blijft een zeer mooi parcours als het droog is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten