maandag 19 november 2007

18 november TT Rotselaar

Gisteren was het aangenaam fietsweer, maar bij het ontwaken deze morgen bleef de thermometer steken op -2°. We zullen onze wintervest maar uit onze kleerkast halen. Gisteren nog rondgereden in de tenue van de United Bikers, van reden we met de Rillaarse Bikers nog eens mee. Als sommige van die mannen effectief moesten rijden zoals ze het op hun forum moesten uitleggen, dan zou ik met goei benen moeten zijn opgestaan. Het uitleggen is natuurlijk veel gemakkelijker dan fietsen zelf, ieder zijn meug. Zeveren is ook één van mijn specialiteiten, vandaar deze blog. 's Morgens mijn fietsje in de wagen gestoken, 7h56 en nog niemand te zien. Ik zal alleen moeten gaan rijden, even later kwam Bert en Eric met de wagen toe. De Steffe, Spelle en Hugo waren daar al fietsend en nog iets later kwam dinges (zijne naam toch weer vergeten zeker) eraan met zijn wagen.
Spelle, mopperde even "we zullen hier een ritje gaan doen"? Hugo fietste vlug terug naar huis, want er was een transport probleem. En als er problemen zijn, kan je steeds op Hugo rekenen.
Te Rotselaar vertrokken we onder ijzige temperaturen voor wat wij hoopte een leuke rit. Bij de eerste splitsing koos 50% van de Rillaarse Bikers voor de 28km, en dit voor uiteenlopende redenen. Nu waren mijn handen of voeten bijna afgevroren, dan had ik ook gekozen voor de korte rit. Maar dit viel nogal mee dus. Voor 28km mijn broekske gaan vuil maken,da's al heel lang geleden. Verder dus met Bert, Eric en dinges. We besloten bijeen te blijven, we reden over bekende paden. We reden nog eens in Nieuwrode naar omhoog, dit was al een hele tijd geleden dat ik hier nog was geweest. Vroeger in de begin jaren raakte ik zelfs bijna de helling niet op. Nu rij ik daar met 2 vingers in mijn neus naar omhoog.
Ik was toch ne sukkelaar vroeger. Ik moet nog meer gaan trainen, want er zijn nu nog altijd bergen en afstanden waar ik het moeilijk heb, wie weet. Maar ik kan echter niet meer trainen dan 10.000km/jaar. Volgens mijn vrouw ben ik nu al niet veel thuis. Momenteel zitten we in de 9.000km, misschien rijden we nog een koers mee in de Limburg. Maar voor de rest zal het al opbouwen zijn naar volgend seizoen, en wat plezier maken met de vrienden op de fiets.
In Rotselaar was klaarblijkelijk toch niet zoveel volk. Maar het was een leuke rit en daar was niet zoveel slijk. Mijn fiets moet wel binnen, want er zoemt iets aan mijn achterwiel.
Het was overigens een mooie zondag, in de namiddag nog naar Brussel, even naar het fietssalon. En 's avonds iets gaan eten met, boem boem Tommeke. Man die kerel die kan vreten. Strafst van al die komt niks bij. Hoe kan zo'ne vetzak als ik die nu volgen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten