maandag 7 juni 2010

Koningshooikt, kampioenschap van Antwerpen



Vandaag gingen we werken voor kopman Mark, hopende om hem zo aan een kampioenentrui te kunnen helpen. De laatste koersen waren goed verlopen voor mij en de trainingsweek te Mallorca ging vrij vlot, echter eenmaal terug in Belgiƫ zat ik met vermoeide benen. Afwachten wat het vandaag wordt. De opwarming beloofde al niet veels goed,de benen voelde nog wat zwaar aan, maar dit zegt niet altijd alles.Ik had mijn fiets voorzien van een nieuw zadel met dito zadelpen, echter nu zonder setback. Maar ik moest alles nog eens goed na meten om te zien dat de positie nog hetzelfde was als daarvoor. Het zal iets zijn voor morgen. Het was vandaag warm, zeer warm en net dit vind ik leuk, ik kan vrij goed de warmte verdragen en hoe zonniger en hoe warmer des te beter voor mijn rug. het parcours vandaag was niet selectief dus om weg te rijden vandaag zou niet gemakkelijk zijn. Mark probeerde tijdens de wedstrijd herhaaldelijk om een ontsnapping op touw te zetten maar steeds zonder resultaat, bij mij ging het van kwaad naar erger, rug, benen, longen, ..... alles deed pijn. ik had vandaag hoegenaamd ook geen kracht in mijn benen. bij het ingaan van de laatste ronde had ik wel het goede wiel te pakken, maar toen waren ze vanvoor net met 2 man gaan lopen, Peter Vos probeerde tevergeefs dit gat nog te dichten, maar met mijn flanellen benen kon ik hem jammer genoeg niet gaan helpen en moest ik mij beperken om gewoon trachten te volgen in het wiel. Richting laatste bocht zag ik Mark nog rijden, veel te ver naar achter, ik riep dat hij mijn wiel moest pakken en met het laatste dat ik nog over had in mijn benen (en het was al gene vette vandaag) probeerde ik hem nog naar vanvoor te loodsen. Ik geraakte wel niet meer tot aan de bocht, maar alle beetjes helpen en ik tracht tenminste dan nog te helpen. Ik kwam als 22ste over de meet totaal kapot gereden, alhoewel ik vond dat er niet werd doorgereden, mark werd nog 13de, Luc zat bij hem in het wiel en werd 14de. Na de aankomst direct mij afgekapt tegen de eerste gevel die ik tegen kwam. Man ik was slecht vandaag, wie zei dat koersen plezant was?
Hier vind je de foto's terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten