woensdag 16 juni 2010

VWV Keerbergen 12 mei


Na de de geweldige slechte wedstrijd van vorige week, had ik een relatieve rustweek ingelast en we hadden ook meteen mijn zadel en dito zadelpen terug vervangen. Zodoende was de positie terug correct en moest het dan vandaag weer zo erbarmelijk zijn, dan moest ik op zoek naar andere uitvluchten. De benen voelden niet echt super aan tijdens de opwarming, overigens de ploeg was vandaag compleet, maar we zullen wel zien wat het word. Ik verteld Mark nog lachend voor de start dat we er eens met zijn twee moesten vanonder muizen.De eerste 2 rondes vol in de aanval tegen beter weten in, in de 3de ronde zat ik in Mark zijn wiel toen ze vanvoor even doortrokken, ik keek om en we hadden een gat van 10-20m, direct naar de kop gereden, en stoempen, je weet maar nooit. En jawel we waren weg met 4 man en 2 mannekes van DMC MUSIC waren erbij, dezelfde ronde konden nog 2 renners aansluiten ...... nog 9 rondjes, pfffft gaan we dat wel houden. de samenwerking verliep goed maar meer dan 35 sec. kregen we niet, tot we besloten om eens 1 ronde door te trekken en warempel de volgende ronde hadden we 1min.30, mede dankzij het voortreffelijk afstoppingswerk van de ploegmaten Luc en Jan. De samenwerking vooraan bleef vlot verlopen tot in de laatste ronde, er werd telkens gespurt voor de premies en er werd niets verdeeld .... Sommige kregen het daar van op hun heupen en bij het ingaan van de laatste ronde werd er natuurlijk weer gespurt, echter nu werd er niet meer gewacht. Het was ambras in de keet, en de taktiek begon, Jan en Mark hadden besloten om den aanstoker en tevens de beste spurter van ons jhoopje te gaan vizeren. de rest kon gewoon doodleuk wegrijden, Jan en Mark bleven zitten aan het wiel van Dirk Verresen, hij moest het gat dan maar toerijden. Ik diende gewoon als springplank, maar er werd lang gewacht. Bruno Smeyers reed alleen op kop, maar zijn pijlen waren bijna op. In de laatste 200m zag ik Mark dan toch hij kwam afgestormd als een wild paard, de rest moest lossen en hij remonteerde nog niet voor de meet Bruno. En meteen hadden we onze 2de overwinning van de ploeg op rij en van het jaar. Iedereen had voortreffelijk gereden. En in de kopgroep werd er overigens voortreffelijk samen gewerkt tot de laatste ronde. Luc en Jan kwamen nadien samen met het peloton over de meet, tevreden dat mark het karwei had afgemaakt. Dat maakt afstoppen nog leuker.
Alle foto's vind je hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten