maandag 7 juni 2010

's Gravenwezel


Zondag koersdag, ditmaal moest bie bie passen, schoolfeest ..... de zoon moest gaan dansen en volgens mijn vrouw moest ik mijn ouderlijke verplichtingen vervullen eengezien ik de rest van het jaar toch bijna altijd op die fiets zit. Nu denk ik wel dat het fietsen populair is want zoveel vaders ben ik daar niet tegengekomen. Mark en Luc gingen fietsen in het Antwerpse, ik was 's morgens nog vlug vertrokken om met de mannen van Iveco te gaan fietsen te Burst. Dit jaar was de organisator Danny, bleek hij heel zijn club te hebben uitgenodigd; we waren dus met een 30 man. We reden over zeer mooie idilische wegen, glooiend op en neer richting de "bruine put", echter na een 15 min. begon het te regenen, en na een 1/2h was het aan het gieten, mijn humeur zat toen al onder het vriespunt wetende dat ik mijn regenjasje in de volgwagen had liggen ...... maar where the fuck is die volgwagen. Ik had het koud en was doorweekt, we konden het tempo niet optrekken om warm te krijgen, omdat anders de locale helden er al direct af lagen. man, man, man, miserie. Eindelijk arriveerde de volgwagen, doorweekt trok ik een andere tenue aan en mijn regenvest, ik nam afscheid van de vrienden want ik zag het echt niet meer zitten om in dit weer verder te fietsen. In de koers is al tegen mijn goesting, laat staan dat we dan nu gaan verder rijden. Spijtig van het weer want het beloofde een mooie rit te worden. Gelukkig rijden we met een Garmin Edge, GPS ingesteld en terug richting wagen. Klote zondag, hopelijk vallen we nu niet plat want ik heb niks bij. Toch goed en wel aangekomen, zalig toestel zo'n Edge, zeker voor gasten als mezelf die nergens de weg kennen. Bleek het thuis nog altijd droog te zijn, miljaar.
Goed op tijd thuisgekomen en zo kon ik nog genieten van de danskwaliteiten van mijn zoon. Het goede nieuws kwam vanuit de koers later op de dag, Mark had voor de eerste overwinning van onze ploeg gezorgd, het was ook meteen zijn eerste overwinning van het jaar. Het was daar ook beginnen te gieten en er waren niet al teveel starters, iedereen baalt daar blijkbaar van die kasseistrook. Vier ronden van het einde was hij ontsnapt uit een kopgroep, Andre Aertgeerts is nog kunnen terugkomen, maar deze had geen enkele kans in de spurt.
Proficiat Mark.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten