woensdag 22 september 2010

13-09 Koers te Schiek

Het einde van het seizoen is naderbij en je merkt het aan de verslagen, ik geraak amper achter mijn computer. Dit heeft zo zijn redenen, bezig met de sponsoring voor de ploeg voor volgend jaar, de kleine die elke week gaat fietsen, veel te druk op het werk, .... en geen goesting. In Schriek waren er twee koersen kort na elkaar en dit was de eerste in het rijtje, we konden nadien mosselen gaan eten in de grote feesttent. Er werd weer zoals het hele jaar al, weer snel gestart en het viel weer niet echt stil. tot mijn grote verbazing waren Jan en Maaike aanwezig, reden te meer om ons eens extra in te spannen. In de eerste ronde was ik dan ook meteen vertrokken en mischien kon dit wel de goede ontsnapping meteen zijn, want ik had nog 3 goede renners die waren meegesprongen, maar twee vonden het blijkbaar nog veel te vroeg. Mark en Luc waren ook aanwezig, zodoende probeerde we toch weer mee de koers te maken, er werd 1 premie verdeeld, en die ging naar ploegmaar Mark, ik zat in het wiel van den tweede, dus die deed weinig moeite aangezien ik met een grote glimlach in zijn wiel zat te wachten. De spurters hadden tegen het einde van koers weer wat problemen en Luc van Roy besloot dan maar om zijn remmen dicht te knijpen ....... op onze leeftijd moet je je toch niet meer gaan bezig houden met zulks onverantwoord gedrag. Dit was erover, alhoewel ik voor de rest geen problemen heb met Luc, maar dit werd toch niet echt geapprecieerd door het merendeel van het peloton. misschien had hij een slecht dag, maar dan nog, hij is een veel te goed renner om zulke fratsen uit te halen. Op het einde waren er dan toch een paar renners weggereden en wij gingen spurten voor de ereplaatsten. In de laatste bocht kwam ik op kop en Luc draaide binnendoor, ik hield mijn benen stil. Maar Luc had zich blijkbaar wat verrekend met de wind op kop en viel stil op een 20m van de meet. Ik trok mij terug in gang en we kwamen als ploeg leuk achter elkaar over de meet. ik 14de, Luc 15de en Mark zat net achter ons. Morgen gaan we supporteren voor de zoon en maandag komen we terug koersen in Schriek maar dan pal in het centrum.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten