woensdag 8 september 2010

Koers Pijpelheide 6 september

We willen voor de laatste maand de conditie nog wat aanscherpen voor de riem er af
gaat dus gingen we voor de derde dag op rij maar koersen, een paar uur verlof genomen en hupsakee met de fiets naar Pijpelheide. Zo konden we ineens wat losrijden, en er was een pak volk, niet verwonderlijk want elke ronde geven ze hier premies voor elke categorie tijdens deze kermiskoers. En het ging snel vanaf de eerste ronde, even getwijfeld of ik Bruno ging remonteren voor de eerste premie, dan toch maar blijven zitten. echter na deze spurt reden er 2 renners weg, en jawel ze zijn weg gebleven. Weer waren we er niet bij, niemand van onze ploeg en vandaag stonden we aan de start met 4 renners. Luc, Jan, Mark en bie bie. Mark zag het blijkbaar vandaag wel zitten, de eerste ronde hebben we wat geprobeerd echter het lukte niet. jan was blijkbaar na een paar rondjes moeten afstappen. Ikzelf draaide nog goed mee rond vanvoor in het peloton, echter toen er nog 3 rondjes dienden afgelegd te worden, ..... wilde ik in de snelste bocht van het parcours iets te vlug aanzetten en raakte tegen 45km/h met mijn pedaal de grond en mijn achterwiel kwakte naar omhoog. Een geluk dat ik een mtb-verleden heb en ik vloog daar tegen volle vaart uit het parcours, door iemand zijn bloemen om zo uiteindelijk achteraan in zijne gazon tot stilstand te komen. Enkele seconden later paniekeerde een renner door mijn manouever en belande wel tegen het asfalt. Gedaan koers, Luc en Mark konden nog strijden voor een ereplaats. Mark werd 7de Luc zat rond plaats 20 en ik had heel veel geluk dat er geen omheining stond, dat ik naast dat paaltje ben gereden en dat zijne gevel 10m later in de bocht stond. En nu gaan we rusten, bie bie is moe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten