vrijdag 3 september 2010

Koers Beerzel 29 augustus

We hadden weer een drukke nacht gehad op de "Black & White party",  's morgens zijn we pas gaan afbreken om 11h. Ik had een zware kop, vermoeide benen, en die kloterug wilde ook weer niet mee. Maar om 12h was alles opgekuist, en wat nu .... in de zetel in slaap gaan vallen of gaan koersen. Ik besloot dan maar om te gaan koersen, het zou mijn eerste wedstrijd zijn bij de VWV, nadat mijn rug te Keerbergen helemaal was geblokkeerd met alle gevolgen vandien. De koers van Beerzel lag mij wel.
Ploegmaten Mark en Luc waren ook aanwezig, in de eerste ronde spurtte ik meteen weg, kwestie van wat spanning op de benen te brengen, we waren vandaag niet met al teveel renners, misschien omdat ze niet bijsterend mooi weer hadden voorspeld, het bleef echter de ganse koers droog. het was moeilijk om weg te geraken, maar 2 man was er dan toch vandoor Jan Van den Brande met zijn cumpaan waren er stilletjes vandoor gemuisd, we hebben ze niet meer terug gezien. ik had al lang in het snuitje dat ik niet de conditie meer te pakken had van een paar weken geleden, maar met mijn in aktiviteit kon dit ook moeilijk anders. iet wat later reed er een omvangrijke groep in de tegenaanval, Mark was mee, Luc en ik hadden aan een knipoog voldoende om achter alles plat te leggen. Twee renners raakten nog wet echter zij bleven op een dikke 100m voor ons rijden, in de voorlaatste ronde probeerde Luc alleen het gat te dichten, echter zonder resultaat. Toen hij werd gegrepen was het mijn beurt om weg te springen in de laatste ronde, ik kreeg nog wat renners mee, maar echt ronddraaien gebeurde niet. op de meet had ik net nog wat meters over op wat nog overbleef van het peloton. Mark werd 5de, dankzij subliem werk van Luc en bie bie, ik werd 17de en Luc eindigde ergens rond de 20ste plaats. Maar het was lang geleden dat ik nog zo moe was geweest na afloop, volgende week zijn we terug van de partij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten