woensdag 8 september 2010

Koers Dante Paal 5 september

Zondagmorgen en mijn zoon ging nog eens koersen op de weg ditmaal kort bij huis te Paal. Eens aangekomen bleek er al veel volk aanwezig te zijn, die klein gasten brengen meestal een heleboel familie mee, echter mijn vader die krijgt ge niet mee. Ik ging vandaag koersen te Aartselaar, en dit was meteen het dilemma, want indien ikzelf ging rijden dan moest ik de start missen. Maar aangezien ik zeker geen druk wil leggen op mijn kleine snotaap ging ik met hem samen het parcours verkennen en daarna zou ik richting Aartselaar rijden. Het was een mooi parcours met direct na de start een mooie helling, idealer was geweest indien deze helling net voor de start lag. Tijdens de verkenning maakte ik hem erop attent om de bochten goed aan te snijden en vooral om niet te groot te duwen bergop, klein bergop en dan boven schakelen op het grote mes. Hij was het met mij weer niet eens want hij kon op zijn groot mes naar omhoog duwen ........ Een 2de verkenningsrondje was ook niet nodig hij had alles al gezien.
Achteraf belde de mama, hij was derde geworden, maar had niet meegespurt. Hij had wel de tijdrit gewonnen. 's Avonds vroeg ik hoe de koers was verlopen, maar blijkbaar was hij toch ontgoocheld wat ik kreeg er geen woord uit. De dag nadien vertelde hij mij dat hij dus overal op dezelfde versnelling had rondgereden, namelijk zijn grootste, ook bergop. Wie niet horen wil moet voelen zeker, echter aan de uiteindelijk winnaar was blijkbaar niet veel te doen. En waarom hij niet mee spurtte, ..... zijn benen deden pijn, ..... hoe zou dat nu toch komen?
Ik vind het leuk dat er voor die jonge gaste koersen worden georganiseerd, maar raar of zelden loopt dit van een leien dakje, ditmaal was het blijkbaar weer van datte. Eerst wel proeven voor die gasten, nadien werd dit geannuleerd, iedereen deed zijn nummer binnen en toen kregen ze te horen dat er wel proeven waren. Dus iedereen terug om de nummers te gaan halen, om dan uiteindelijk toch maar geen proeven te doen.
Wat een soap, ik vraag me af of die gasten een draaiboek maken, of ter plaatse gewoon iets verzinnen. Maar ik moet eerlijk zijn dit is bij het merendeel van de wedstrijden zo'n klucht zelfs bij het MTB'en. In de winter bij het cyclocrossen is het meestal iets beter georganiseerd. Je zou denken, hij gaat nu met mij eens mee trainen, maar neen, enkel als ik mijn mtb neem rijd hij mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten