woensdag 19 september 2007

Tourtocht Gelrode

Zondag zijn we gaan fietsen naar Gelrode, 3 bikes (denk ik) organiseerde er een tourtocht van 45km. Ik met de fiets naar ginder, ik had de avond voordien Stefan gevraagd om mee te fietsen, maar hij wilde lekker uitslapen, Eric een andere compaan ging naar Eupen. Ik had afgesproken met ons wedstrijdteam, Marc, Tom en Angie. Groot was mijn verbazing toen ik onderweg Stefan tegen kwam, hij had nog gebeld, maar mijn GSM was aan het opladen. Nog groter was mijn verbazing toen Eric ook aanwezig was, niet naar Eupen dus. We gingen rustig rijden, maar Marc had iemand bij van zijn club .....zijn commentaar "ik kan die niet volgen" beloofde al niet veel goeds. Mijn vermoedens waren gegrond, er werd zeer stevig doorgereden, aan de drankpost hing mijn tong al tussen de wielen, ik was blij toen Tom vertelde dat hij even op Angie ging wachten. De ideale uitvlucht voor mij om niet mee verder te rijden. Marc met zijn maat alleen ervandoor, Tom en ik vertrokken een goede 10min. later. Het parcours was zeker niet te zwaar, maar alles is afhankelijk van uw snelheid. Aan de drankpost 26/27 gemiddeld, het was net of we aan het koersen waren. daarna het tempo iets laten zakken maar goed stevig doorgereden, met de bedoeling van Stefan en Eric terug in te halen. Bij aankomst bleek dat die gasten nog niet binnen waren, en wij hadden ze niet tegengekomen. Straf, we zullen ergens gemist hebben. het eerste stuk was goed bepijld, daarna was het iets minder. Nadien gezamenlijk terug naar huis gefietst, terug over het parcours, het passeerde toch in Rillaar.
Het was een leuke dag, zonnig, en we hadden onze km's weer gedraaid. Volgende week gaan we zondag sowieso de rit van "Safety Jogger" fietsen met gans het gezin. Mijn vrouwke op de fiets, ik ben eens benieuwd dat ze onze kleinste van 5 jaar kan volgen. Zaterdag? We moeten gaan draaien, dus ofwel op de baan of anders naar Genk. We zullen wel zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten